آخرین وضعیت بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

    با توجه به فرسوده بودن بیمارستان نهم دی ( قدمت ۵۰ سال)به عنوان تنها بیمارستان دولتی شهرستان و عدم پاسخگویی به نیازهای درمانی و آموزشی ، ضرورت احداث مرکز آموزشی درمانی مجهز  به عنوان یکی از اولویت های نظام سلامت در منطقه مد نظر قرار گرفت . بر همین اساس پس از بررسی ها و پیگیری های مستمر مسئولین ارشد شهرستان با احداث بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت به عمل آمد . IMG_2110

      در ادامه با هماهنگی های بین بخشی  زمینی به مساحت ۵۸۲۳۷ متر مربع از سوی خیرین محترم در مسیر جاده تربت حیدریه مشهد جهت احداث بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) واگذار گردید .

     با واگذاری زمین از سوی خیرین ، وزارت  راه و شهرسازی  به عنوان کارفرما ، شرکت نوی به عنوان مشاور و شرکت بوم شهر به عنوان پیمانکار  انتخاب شدند .

    پس از  مطالعات اولیه ، عملیات شروع احداث بنا با زیر بنای بیش از ۲۳۰۰۰ مترمربع  از سال ۸۸ با پیش بینی اعتبار ۲۸۲ میلیارد ریالی  آغاز و بر اساس برنامه ریزی قرار بود تا سال ۹۲ عملیات ساختمانی به پایان برسد و بهره برداری در سال ۹۳ صورت پذیرد.

    شروع پروژه با سرعت مناسب آغاز شد که متاسفانه در سال ۹۱ بدلیل بروز مشکلات اقتصادی و عدم تخصیص اعتبار لازم روند اجرای پروژه با مشکل مواجه گردید . از طرفی با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه ها ، و در صورت تامین اعتبار، هزینه تمام شده به شرط تکمیل تا پایان سال ۹۴  حداقل  مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی  می شود.

     این وضعیت در حالی اتفاق افتاده است که با افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه که قسمت زیادی از وقت خود را بایستی در مراکز درمانی مجهز به کارورزی مشغول باشند  ، همچنین جذب پزشکان متخصص  و ضرورت خدمت رسانی به بیماران در فضای مناسب ، نیاز به راه اندازی این بیمارستان بیش از پیش احساس می شود .

       پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۸ درصد می باشد  که البته اخیرا کارگاه به خوبی فعال شده است . هم اکنون اسکلت ساختمان اصلی و تیغه های داخلی یک طبقه تقریبا اجرا شده و دیوارهای خارجی  ساختمان در حال تکمیل  می باشد ، بر اساس بازدید به عمل آمده در تاریخ ۱۲/۴/۹۳ عملیات احداث مخزن بتنی  آب و دیوارکشی محوطه در دست اجرا قرار دارد. موضوع تامین آب مورد نیاز جهت ادامه کار ساخت و ساز با پیگیری نماینده محترم مجلس و مساعدت اداره آب و فاضلاب فعلا مرتفع گردید . موضوع احداث تقاطع  جاده به منظور دسترسی به ورودی بیمارستان از موارد ضروری است که از هم اکنون بایستی پیگیری شود .   مرحله بعدی تکمیل تیغه بندی داخلی و تاسیسات مکانیکی خواهد بود .

سال

اعتبار مصوب (میلیون ریال)

اعتبار تخصیص یافته (میلیون ریال)

۸۸

۲۸۸۰۰

۲۳۰۴۰

۸۹

۲۱۶۶۰

۲۱۲۳۵

۹۰

۲۵۳۱۹

۲۰۲۳۲

۹۱

۳۹۱۸۸

۷۰۰۰

۹۲

۶۰۰۰۰

۴۱۹۹۰

۹۳

۲۴۰۰۰

۰

جمع

۱۹۸۹۶۷

۱۱۳۴۹۷

حداقل اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل ساختمان

۲۸۶۵۰۳

سرپرست اداره توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه





تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 156
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 522
بازدید کل : 110261
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت